2. pololetí

  • 23. 6. - stránka, kterou nám dnes ukazovala Verča (life hacks for children): https://www.youtube.com/watch?v=t0qLfkAI8g0
  • 19. 6. - dnešní zebra ke stažení zde: http://leteckaposta.cz/753702335 (na druhé stránce je řešení). Větou „isn't wearing jeans or skirt“ se myslí, že na sobě nemá ani jeden z těchto kousků oblečení.
  • 16. 6. - z těch kdo dnes byli ve škole a souhlasili se zveřejněním svých jmen již mají po dnešní pětiminutovce známku zcela jistou Albert, Verča, Filip(!), Stella, Adam, Tadeáš, Elen a Honza V. U ostatních ještě proběhne nějaké rozmýšlení a případně v pondělí „bojový“ test na učivo tohoto pololetí.
  • 15. 6. - zítra krátký test na stupňování příd. jmen + poslední možnost odevzdat vaše vyprávění.

CHYBĚJÍCÍ - dnes jsme procvičovali min. čas + stupňování příd. jmen + jsme udělali stránky 67 a 68 v prac. sešitě

  • 12. 6. - v pátek pětiminutovka na stupňování + připomínám úkol na vylepšení známky

CHYBĚJÍCÍ - pokračujeme v procvičování min. času a stupňování příd. jmen.

  • 7. 6. - domácí úkol - vyplnit New trends (příští týden bude na stupňování testíček)

CHYBĚJÍCÍ - pokračujeme v procvičování min. času a stupňování příd. jmen (zatím především druhý stupeň, o třetím jsme si jen pověděli a probírat ho budeme až v pondělí). Kromě příd. jmen která zapadají do pravidel tabulky jsme si dnes pověděli také o příd. jménech GOOD (better, the best) a BAD (worse, the worst) - narazili jsme na ně při poslechu písničky I can do anything better than you (https://www.youtube.com/watch?v=JGLnsNPQcls, písnička začíná na 0:35), ze které jsme vybírali 2. stupně příd. jmen.

  • 6. 6. - CHYBĚJÍCÍ - pokračujeme v procvičování min. času a upevňujeme nové znalosti ohledně tvoření 2. stupně příd. jmen.
  • 5. 6. - domácí úkol = cvičení 2 z prac. listu

CHYBĚJÍCÍ - dnes jsme procvičovali minulý čas a začali se učit o 2. stupni příd. jmen (comparatives).

  • 2. 6. - pětiminutovka „z technických důvodů“ přesunuta na pondělí

CHYBĚJÍCÍ - opakování min. času a tvoření otázek v min. času (Did the dinosaurs have long tails? Did you play football yesterday?) dnes i otázky se slovesem být, které nepoužívá pomocné sloveso did (Where were they? What was „Saltopus“? etc.), učebnice str. 64 + 83 (v článcích jsme vyhledávali příd. jména).

  • 1. 6. - zítra pětiminutovka na minulý čas (zatím pouze oznamovací věty za použití pravidelných sloves + sloves TO BE a TO HAVE)

CHYBĚJÍCÍ - dnes jsme se podívali na tvoření otázek v čase minulém - vyvozovali jsme z tohoto „prac. listu“: http://leteckaposta.cz/103745114 k této pohádce: http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/short-stories/the-lion-and-the-mouse . Odpovídali jsme celými větami v min. čase a pak se pokusili vyvodit, jak se tvoří otázka (pomocné sloveso DID, které už je v minulosti a pak infinitivní tvar plnovýznamového slovesa = druhé sloveso již není ve tvaru min. času!). Pracovali jsme také s prvním listem aktivity, kterou lze najít pod příběhem - Print an activity for this story. V textu jsme také vyhledávali pravidelná slovesa + minulé tvary sloves BE, CATCH, HAVE, RUN, SEE Řešení úkolu na dnešek: http://leteckaposta.cz/uploaded/728555047

  • 29. 5. - za domácí úkol máte doplnit slovesa v min. čase do pohádky, kterou máte nalepenou v sešitě. Pokud se vám povede najít a zakroužkovat minulé tvary uvedených sloves, dobře pro vás.

DNES: opakování min. času slovesa TO BE a pravidelných sloves + nově nepravidelný tvar slovesa mít (had). V učebnici str. 63, v prac. sešitě str. 64.

  • 19. 5. - Příští hodinu si zkontroluji nalepení a vypracování prac. listů.

CYHBĚJÍCÍ - pokračujeme v procvičování minulého času (was/were + pravidelá slovesa) + jsme pokračovali s naším komixovým příběhem na str. 62 (učebnice i prac. sešit).

Pokud má někdo pocit, že ještě potřebuje procvičit minulý čas slovesa být, zde najdete dost cvičení na procvičení: http://www.agendaweb.org/verbs/to-be-past-exercises.html stejně tak existuje tato stránka pro práci s pravidelnými slovesy: http://www.agendaweb.org/verbs/past_simple-exercises.html

Užijte si školu v přírodě!

CHYBĚJÍCÍ - dnes jsme začali mluvit o tvoření min. času u většiny sloves v angličtině. Děje se tak obvykle pomocí koncové části + ED (workED, startED, jumpED, wantED etc.). Již jsme ale narazili na případy, kdy je toto pravidlo trochu pozměněné jistými okolnostmi. Zde najdete tabulku, do které jsme doplňovali slovesa (na druhé stránce je pro kontrolu vyplněná): http://leteckaposta.cz/793758059 a zde vysvětlení: http://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/grammar-videos/past-simple-regular-verbs

  • 15. 5. - ve čtvrtek počítejte s pětiminutovkou na min. čas slovesa být, zatím pouze oznamovací věty (was + wasn't, were + weren't).
  • 12. 5. - napiš 3 věty, kde a s kým jsi byl v sobotu (nebo pátek odpoledne).

CHYBĚJÍCÍ - povídali jsme si o článku na straně 60 (pokud chcete zjistit, jaké zvíře reprezentuje letošní čínský rok nebo jaké je vaše znamení v čínském horoskopu: http://www.chinahighlights.com/travelguide/chinese-zodiac/) + jsme začali s lekcí 14 = minulý čas. Zatím jsme si popovídali o minulém čas slovesa být (I, he, she, it - was/ you, we, they - were)

  • 11. 5.
  • 5. 5. - CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 58 + prac. sešit str. 58, 60 (psaní dat přes dvacítku se řídí stejnými pravidly jako psaní základních čísel ⇒ 24. 6. = The twenty-fourth of June, 25. 9. - The twenty-ninth of September, 30. 12. = The thirtieth of December - můžete se podívat do učebnice, str. 59 + s datem používáme předložku on)
  • 4. 5. - příští týden souhrnný test na témata poslendích tří lekcí (daily routines + school subject + telling time, dates + adverbs of frequency = always-never)

CHYBĚJÍCÍ - Revision - daily routines, time + months of the year and ordinal numberst (first, second, third + th u ostatních čísel) - učebnice str. 57 (What are they doing? = zkus popsat v přít. průběhovém čase co se na obrázcích děje - např. In December they are writing letter to Father Christmas. They are sitting in front of…) + prac. sešit str. 57, 59

  • 28. 4. - CHYBĚJÍCÍ - str. 52 (učebnice i sešit), 54 (učebnice)
  • 24. 4. - kdo nebyl minulý týden ve škole, dodělá si prac. list s předměty (výtah z hodiny o předmětech a škole v Británii případně najdete pod 20. 4.)
  • 21. 4. - dokončit prac. list o předmětech ve škole + stále ještě můžete odevzdávat dobrovolný DÚ

CHYBĚJÍCÍ - opakujeme předměty ve škole a dny v týdnu (zaměřte se na spelling) + jsme se dnes naučili novou písničku (https://www.youtube.com/watch?v=pkCyfBibIbI).

  • 20. 4. - dnes jsme si dovysvětlili dobrovolný DÚ - kdo chce, má do pondělí čas jej odevzdat (na vylepšení známky).

CHYBĚJÍCÍ - prac. sešit str. 51/ 53 = dnes jsme se podívali na slovíčka popisující předměty ve škole (naší i britské) a na to, jak vypadá škola v anglicky mluvících zemích + k popisu školního rozvrhu potřebujeme znát dny v týdnu a čas. Zde je k dispozici alespoň přibližný výtah z toho, o čem jsme se v hodině bavili: http://leteckaposta.cz/764991246

  • 8. 4. - dobrovolný dlouhodobý DÚ: My daily routines (10 vět) + Pet's daily routine (10 vět). Tzn. úkol bude v prostém čase v 1. a 3. osobě.

Část první: I wake up at quarter past seven… Část druhá: This is my cat Tom. He wakes up at eight o'clock. He plays with his plastic mouse from half past eight to/until nine.

CHYBĚJÍCÍ: počitatelná a nepočitatelná podst. jména (How much/How many).

CHYBĚJÍCÍ: opakování zájmen, během her jsme si prošli slovíčka na str. 46

CHYBĚJÍCÍ - prac. sešit str. 43 + str. 45 + jsme poslouchali první sloku písničky Lucky (https://www.youtube.com/watch?v=acvIVA9-FMQ) - kolik zájmen v ní najdete?

  • 23. 3. - opakování zájmen (he-his-him)

CHYBĚJÍCÍ - prac. sešit str. 44, učebnice str. 45

  • 20. 3. - ještě jednou je za dú pořádně se podívat na slovíčka související s domem a jeho vybavením.

CHYBĚJÍCÍ - příběh ze strany 44 (zatím bez přidružených úkolů v prac. sešitě).

  • 10. 3. - přes prázdniny se podívejte na slovíčka související s vybavením bytu (jako zdroje vám poslouží popsaný obrázek, lodě, křížovka + dokument na letecké poště) a na tvary zájmen z tabulky (I - me, he - him etc.).

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 43 + tabulka (čeká na vás ve škole, pokud byste si ji chtěli prohlédnout již nyní: http://leteckaposta.cz/291791552)

  • 9. 3. - po prázdninách počítejte s testem na „vybavení bytu“
  • 6. 3. - nejen CHYBĚJÍCÍ: pokračujeme v procvičování věcí v bytě (máte obrázek s popisky etc.) + kompletní seznam, který jsme vytvořili ve třídě, si můžete stáhnout zde: http://leteckaposta.cz/198555852

Písnička Try everything. https://www.youtube.com/watch?v=XZytCQcvVVA - verze, se kterou jsme pracovali kvůli lepší výslovnosti/pozorumění (originál Shakira aka Gazelle)

  • 27. 2. - procvičujeme místnosti v bytě a postupně je zaplňujeme předměty, které do nich patří.
  • 23. 2. - CHYBĚJÍCÍ - upevňování míst ve městě + gramatika (present simple vs present continuous, opakování There is/There are…)
  • 20. 2. - CHYBĚJÍCÍ - upevňování míst ve městě + gramatika (present simple vs present continuous, můžete procvičovat na learnenglishkids, odkaz níže)
  • 17. 2. - připomínám v pondělí máte odevztad dopis (odpověď Mungovi, moje město, min. 12 vět)
  • 16. 2. - vypracovat prac. list na předložky + místa

CHYBĚJÍCÍ: giving the directions + places in town revision

  • 13. 2. - na příští pondělí „odepsat“ Mungovi - Where do you live? What do you like in your town? What do you like to do there? + odpověz na jeho otázky. Minimum 12 vět. Obrázek by Munga určitě potěšil.

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 41 + giving the directions (go straight on, turn left/right, go around the corner, stop, go across/under the brige + first, second, third, fourth, fifth + crossroad, roundabout, traffic lights)

http://leteckaposta.cz/511432277

  • 2. 2. - kdo bude chtít v pondělí prezentovat svou práci, připraví si k ní tři relevantní otázky, na které se může po prezentaci zeptat spolužáků.

Dnešní písničku se zvířecím tématem si můžete zkusit doplňovat zde: https://lyricstraining.com/en/play/ylvis/the-fox-what-does-the-fox-say/HlzhbW81el#

1. pololetí

  • 3. 10. - učebnice do strany 12, prac. sešit do strany 11

DÚ: na pondělí si přinést leták (řetězce s potravinami)

  • 10. 10. - napsat 4 věty o kamarádech (podle tabulky, 2 kladné, 2 záporné), pokud ho neznám, vyhledat si recept na oblíbené jídlo
  • 14. 10. - prac. sešit, str. 75, předložky

Příští týden pís. zkoušení dosavadních znalostí (předložky, čísla, místa ve městě, nakupování a jídlo) PRO CHYBĚJÍCÍ - učebnice do str. 13, prac. sešit do str. 12 + str. 75/76 - Quantities and containers, prepositions

  • Předpokládaná témata týdne od 17. do 21. 10. - opakování tématu jídlo, přechod k tématu rodina, přítomný čas průběhový (uč. i prac. sešit str. 15).
  • 20. 10. - 2 věty s I like, 2 věty s I don't like

CHYBĚJÍCÍ - uč. str. 15, prac. sešit str. 15, příd. jména související s pokrmy (hot, cold, sweet, sour, salty, savoury, healthy, unhealthy, cooked, baked, fresh)

  • 21. 10. - CHYBĚJÍCÍ - uč. str. 17, prac. sešit str. 17 (jak se tvoří přítomný čas průběhový a záporná věta v přít. č. průběhovém)
  • 24. 10. - Projekt This is me (I am, I have got, my favourite, I like, I love, I play etc.) - minimum 10 vět a 2 ilustrace do 4. 11.

CHYBĚJÍCÍ - opakování přít. času průběhového, opakování předložek (on holiday, in Spain, in town, at home)

  • 31. 10. - CHYBĚJÍCÍ - opakování přít. času průběhového (volitelně si můžete popovídat o Halloweenu, kterému byla dnešní hodina věnována, doplňkové materiály např. na stránkách: http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/worksheets/halloween)
  • 2. 11. - proběhne pětiminutovka na přít. průběhový čas (pouze na tento čas).

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 16, prac. sešit str. 16 (u nepravdivých vět zkusit převést na pravdivé), 18. Procvičování přít. času průběhového (představ si, že je osm hodin večer/sobota dopoledne/zítra ráno etc. Co právě děláš?)

  • 7. 11. - CHYBĚJÍCÍ - procvičování přít. času průběhového, učebnice str. 19, otázky v přít. čase průběhovém
  • 10. 11. - zkusit si odpovědět na otázky k přečtenému textu. Znovu zadáno procvičování přít. času průběhového, příští týden další test (materiály k procvičování např. zde: http://bogglesworldesl.com/kids_worksheets/presentcontinuous.htm)

CHYBĚJÍCÍ - opakování přít. času průběhového, Guy Fawkes Day

  • 11. 11. - DÚ: prac. sešit, str. 19, cv. 1. Předpokládané datum testu 18. 11.

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 20, prac. sešit. str. 20, opakování tvoření přít. času průběhového.

  • 14. 11. - příští hodinu test na přít. čas průběhový (v kladných, záporných i tázacích větachách).

Seznam sloves je po dobu jednoho měsíce možno stáhnout na adrese http://leteckaposta.cz/761249338 (zatím nemáme zadaný poslední odstavec slovesa z učebnice)

  • 21. 11. - DÚ prac. sešit str. 22, slovíčka z 5. lekce si zatím pročíst

CHYBĚJÍCÍ - kniha str. 22, opakování přít. čas. průběhový

  • 24. 11. - možnost získat hezkou známku = dlouhodobý domácí úkol - dopsat příběh (nejpozději do 5. 12.).

Finish the story. Use at least 10 sentences (and at least 5 of them in present continuous).

It's Sunday. The sun is shining, birds are singing, it's a beautiful day. The whole Nowak family is in the garden. Mr. Nowak is ……

  • 25. 11. - CHYBĚJÍCÍ - str. 23 + slovíčka související s počasím (http://leteckaposta.cz/605670176 - slovíčka v závorce a dvě poslední věty jsou pro zajímavost, není nutné se je učit psát)
  • 28. 11. - CHYBĚJÍCÍ - opakování slovní zásoby počasí + What are you doing when…, prac. sešit str. 23 + učebnice str. 26
  • 1. 12. - CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 24, prac. sešit str. 24
  • 2. 12. - CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 25, prac. sešit str. 25 + 26, opakování slovíček souvisejících s počasím a přít. času průběhového
  • 5. 12. - na čtvrtek si přinést pohlednici/ vytištěnou fotografii/ obrázek k tématu „kde jsem byl o prázdninách“ (inspirace na str. 27).

CHYBĚJÍCÍ - opakování „What's the weather like?“ + učebnice str. 27.

Pokračujeme v anglických slovíčcích souvisejících s Vánoci. Ke candy cane a angel jsme si dnes přidali Christmas bulb/ornaments, Christmas decorations, Christmas cracker and letter to Santa/ Father Christmas. Pokud budete mít čas, zkuste si hesla zadat do vyhledávače a dle obrázků zjistit, o co jde.

  • 8. 12 - CHYBĚJÍCÍ - popsat obrázky z dovolené - kde je to, co dělám, jaké je počasí etc. + z jednoho místa poslat „pohlednici“ tzn. napsat krátký dopis s oslovením a závěrem.

Vánoční slovíčka - snowman, stocking, winter/woolen hat, gloves/mittens, scarf

  • 12. 12. - CHYBĚJÍCÍ - znalost slovní zásoby seouvisející s počasím, opakování 6. lekce

Vánoční slovíčka - candle, sledge, sleigh, bell

  • 15. 12. - začali jsme se učit písničku Santa Claus is coming to town

Vánoční slovíčka - chimney, fireplace, Christmas tree

  • 16. 12. - CHYBĚJÍCÍ - můžete si doma sami za sebe odpovědět na otázky z Niceometru a Naughtometru a v pondělí nám říct, jak jste dopadli ;) (pokud si s větami nevíte rady nejprve zkuste slova vyhledat ve slovníku až poté případně otázku přeskočte).
  • 19. 12. - CHYBĚJÍCÍ - Vánoční slovíčka - gingerbread (man), a star, a reindeer (reindeer i v množném čísle, nepřidáváme s), a present (under the Christmas tree), a mistletoe (kiss under the mistletoe), turkey (+ roast vegetables, minced pies and Christmas pudding), snowflake, Christmas elf, Father Christmas vs. Santa Claus.

Web s texty písniček, které můžete ve hře doplňovat z možností či sami dopisovat (popřípadě ho využít pouze jako zdroj slov pro vlastní zpěv s písničkou pokud při spuštění písničky dole v levém rohu zvolíte možnost karaoke): http://lyricstraining.com/en/play/michael-buble/santa-claus-is-coming-to-town/HGuRFPTUjG#

  • 3. 1. - POZOR! Zpráva z VV. Na příští týden si prosím doneste staré noviny (popřípadě alespoň nelesklé letáky).
  • 6. 1. - CHYBĚJÍCÍ - I like/I don't like + questions (Do you like horror movies?) + short answers (Yes, I do. No, I don't.) - učebnice str. 29 + prac. sešit str. 31. Stále opakujeme přítomný průběhový čas a slovní zásobu související s počasím.
  • 9. 1. - dokončit ve škole započatý úkol - minimálně dvě originální sloky písničky ve stylu Do you like spaghetti yoghurt (https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc) s ilustrací. Sloka = dvě ingredience a jejich smíchání.

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 30 + prac. sešit str. 30 + opakování What's the weather like? + tvoření otázek

  • 12. 1. - seznam sportů a základních sportovních pomůcek, z velké části opakování, lze pro větší přehlednost najít zde: http://leteckaposta.cz/905186545

(soubor se dá stahnout po dobu jednoho měsíce)

CHYBĚJÍCÍ - I like/ I don't like + I love/ I hate + food + sports

  • 16. 1. - dokončit str. 32 v pracovním sešitě - pro většinu z vás to znamená cv. 8 + nejspíše v pátek krátký test na 7. lekci = především sloveso TO LIKE (oznamovácí, záporné i tázací věty + krátké odpovědi) a sporty

CHYBĚJÍCÍ - procvičování slovesa TO LIKE ve 3. osobě - She likes… Does she like? Yes, she does./No, she doesn't.

  • 19. 1. - zítra test

Nový dlouhodobý DÚ - An interesting animal. Vyber si zajímavé zvíře a popiš nám ho. Inspiraci lze načerpat v dnes obdrženém článku This is okapi. Jednoduché popisy naleznete v učebnici na str. 33. Popis by měl obsahovat název zvířete + kde žije + jak vypadá + čím se živí + několik zajímavostí.

CHYBĚJÍCÍ: prac. sešit str. 33 + pravidela pro vytváření vět ve 3. osobě = u většiny sloves přidávám -s (he sleeps, she eats, it runs). U otázky používám pomocné sloveso does (Does he sleep? Does he eat meat?)

  • 20. 1. - dlouhodobý DÚ můžete odevzdávat v paírové podobě nebo zasílat na mou mailovou adresu v podobě prezentace do konce příštího týdne (27. 1.). Těším se na vaše výtvory.

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 34 + prac. sešit str. 24

  • Připomínám úkol „popiš zajímavé zvíře“ je do tohoto pátku + tvoření sloves ve 3. osobě jednotného čísla (he likes/ she reads + pozor na slova končící na -y, the baby cries, the boy hurries)

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 36 + 3. osoba jednotného čísla + přivlastňování (my, his, her, our + Millie's, Mickey's, Jack and Jill's)

  • 26. 1. - CHYBĚJÍCÍ - prac. sešit str. 36 + Where do you live? (I live in the Czech Republic, Brno, house, block of flats, at number 55, on second floor) + zopakovat si places in town
  • 27. 1. - do pondělí můžete odevzdat v sešitě nalepené řešení hádanky s odpověďmi (není povinné, pro nepřítomné lze zadání stáhnout zde: http://leteckaposta.cz/505589400)

CHYBĚJÍCÍ: opakujeme slovíčka k tématu Places in town (formou hry lze zopakovat zde: http://bogglesworldesl.com/quizgames/cityplacesquiz.php, stránka pracuje s americkou angličtinou, proto se mohou některé názvy lišit). Zjistili jsme, že většina míst se pojí s předložkou at (She's at the airport. He is at the ZOO. We are at the museum.)


Nástroje pro stránku