Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje poradenské služby žákům, rodičům i učitelům ZŠ Brno, Úvoz 55 v souladu s vyhláškou 72/2005 Sb. ŠPP poskytuje podporu při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), prevenci školní neúspěšnosti a rizikového chování, péči o nadané žáky, integraci žáků s odlišným mateřským jazykem a řešení výukových, výchovných nebo psychických potíží.
Jméno | Pozice | Kontakt |
---|---|---|
Mgr. Jana Kvasničková | zástupkyně ředitele pro inkluzi, vedoucí školního poradenského pracoviště | kvasnickova@zsuvoz.cz |
Mgr. Patrik Rudolf | školní psycholog | rudolf@zsuvoz.cz, 608 339 288 |
Mgr. Petra Doležalová | výchovná poradkyně, kontaktní osoba pro ŠPZ za 2. stupeň | dolezalova@zsuvoz.cz |
Mgr. Kateřina Kovářová | školní speciální pedagožka, kontaktní osoba pro ŠPZ za 1. stupeň | kovarova@zsuvoz.cz, 725 568 747 |
Mgr. Lenka Jurochová | školní speciální pedagožka | jurochova@zsuvoz.cz, 725 568 747 |
Mgr. Soňa Šejdová | metodička prevence | sejdova@zsuvoz.cz |
Vážení rodiče,
v přiloženém dokumentu najdete informace o postupu, který naše škola uplatňuje u dětí s podezřením (diagnózou) na poruchy učení či chování:
Postup práce s dětmi se SVP
Zahrnuje oblasti: zdravý životní styl, klima třídy, zvládání stresových situací, etické a právní vědomí dítěte, rozvoj občanských postojů, tvoření správného hodnotového žebříčku, bezpečné chování, obrana před šikanou a agresí, prevence úrazů, atp.
Více o minimálním preventivním programu zde.
Školní šikana je fenomén, vůči kterému není zcela imunní žádná škola. Prosíme proto o součinnost i rodiče našich žáků – pokud pojmete podezření, že je Vašemu dítěti ubližováno, obraťte se prosím na třídního učitele nebo členy ŠPP.
Za šikanu lze považovat agresivní chování ze strany žáka/ů vůči jinému žákovi nebo skupině žáků, které se zpravidla opakuje v čase. Důležitými charakteristikami šikany je vědomá, záměrná a obvykle skrytá snaha ublížit (fyzicky, emocionálně, sociálně) a je pro ni typický nepoměr sil mezi obětí a agresorem, bezmocnost oběti (tj. neschopnost se efektivně bránit), nepříjemnost útoku pro oběť a samoúčelnost agrese.
Jedním z klíčových momentů pro efektivní řešení šikany je její včasné zachycení. Na obrázku níže najdete seznam signálů, kterých si můžete jako rodiče všímat a které mohou naznačovat, že je Vaše dítě obětí šikany. Pokud byste měli podezření, že je Vaše dítě obětí šikany, neváhejte se prosím obrátit na třídního učitele nebo některého z členů školního poradenského pracoviště. Vaším podnětem se budeme zabývat a situaci důkladně prošetříme.
Řešení šikany je v kompetenci školního poradenského pracoviště, zejména školního psychologa a metodika prevence. Při řešení šikany postupujeme podle jedné z níže uvedených strategií:
Vhodnou strategii zvolí pracovníci ŠPP individuálně podle povahy konkrétního případu šikany.
Momentálně připravujeme k využití online schránku důvěry. Jakmile bude vše hotovo, informaci na stránkách zaktualizujeme.
PPP Voroněžská 5, 602 00 Brno: +420 543 216 135, ppp@skolskykomplex.cz
PPP Zachova 1, 602 00 Brno: +420 543 245 914-16, zachova@pppbrno.cz
PPP Kohoutova 4, 613 00 Brno: 604 805 731, kohoutova@pppbrno.cz
KPPP Veveří 15, 602 00 Brno: +420 739 450 034, poradna@kpppb.cz
SPC Štolcova 16, 618 00 Brno: 548 424 075, spc@autistickaskola.cz - zaměření na poruchy autistického spektra
SPC Kamenomlýnská 2, 603 00 Brno: 543 212 531, sekretariat@sss-ou.cz – zaměření na zraková postižení a znevýhodnění
SPC Kociánka 6a, 612 00 Brno: 515 504 383, spczs@sskocianka.cz – zaměření na tělesná postižení, souběžná postižení více vadami a dlouhodobá a závažná onemocnění
SPC Veslařská 234, 637 00 Brno: 517 543 102, spc@zslogo.cz – zaměření na narušené komunikační schopnosti a vady řeči
SVP Brno, Hlinky 55 - středisko výchovné péče zaměřující se na práci s dětmi s výchovnými problémy zejména na 2. stupni ZŠ
SVP Brno, Veslařská 252 - středisko výchovné péče zaměřující se na práci s dětmi s výchovnými problémy zejména na 1. stupni ZŠ
SVP Help me, Bořetická 2 - středisko výchovné péče zaměřující se na práci s dětmi s výchovnými problémy na 1. i 2. stupni ZŠ