2. pololetí
I přes prázdniny samozřejmě můžete Aj procvičovat (stránka Happy House - https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/?cc=cz&selLanguage=cs, písničky na youtube - např.: Super Simple Songs, nebo např. tento výukový web: http://planetavedomosti.iedu.sk/index.php/search/results/1._ro%C4%8Dn%C3%ADk,11,0,10034;10037,0,30,1,tn,1.html. Jistě sami najdete i mnoho dalších zajímavých zdrojů).
Good bye and happy holidays!
-
7. 6. - dnes jsme zopakovali názvy zvířat, procvičili předložky ON a IN a zopakovali jsme si některé již známé písničky a říkadla (Where's Otto, Happy House song, písničky s reakcemi na pokyny).
-
24. 5. - stále opakujeme otázky a odpovědi + reakce na známé pokyny (Please, stand up. etc.) + jsme si do sešitu nalepili nová slovíčka (a bird, a cat, a dog, a mouse, a parrot, a snake, a tiger). V příběhu jsme zjistili, že Otto nemá rád psi a pak jsme sami odpovídali na otázku Do you like dogs/ cats…? (stačí pouze YES, NO)
17. 5. - opakovali jsme známé otázky (How old are you? What's your name?) a odpovědi (I am seven. I am Adéla. + odpověď I've got a …). Nově jsme si dnes povídali o tom, co umíme a neumíme Žáci se snažili reagovat větou (Yes,) I can nebo (No,) I can't na otázky (Can you drive a car? Can you play the guitar? Can you jump? etc.). V sešitě by žáci měli mít nalepen pracovní list k písničce I can do anything (text je pro vás rodiče, děti ho nemusejí umět číst). Písnička by měla být k nalezení na stránkách Happy House pod lekcí 6.
10. 5. - dnes jsme byli opět v menším počtu, takže jsme spíše opakovali (What's your name? How old are you? I've got a … hračky, barvy, věci spojené s koupelnou). Nově se začínáme učit názvy zvířat (a bird, a cat, a dog, a mouse, a snake, a tiger).
3. 5. - stále procvičujeme reakce na příkazy + slovíčka související s koupelnou + upevňujeme vazbu Can you …. ? + jsme si přidali kladnou odpověď Yes, I can.
Pokud chcete reakce na anglické fráze vyzkoušet doma, můžete si zahrát hru Please (obdoba Kuba řekl). Pokud řeknete Please, dítě příkaz plní či pantomimou předvádí (např.: Please, clap your hands.). Pokud slovíčko prosím ve větě chybí, příkaz se neplní (např.: Brush your hair.).
26. 4. - názvy věcí z koupelny + co s nimi děláme (wash my hands/face, brush my teeth/hair) + opakování
19. 4. - názvy věcí, které najdeme v koupelně + opakování pohybů a písničky Hello, Hello + učíme se nové věty I brush my teeth/ I brush my hair a I wash my face/ I wash my hands (mělo by být vlepeno v sešitě vašich dětí, žáci by měli být schopni věty pantomimicky napodobit pokud je slyší).
Nová slovíčka se učíme zpívat do rytmu písničky I Go Round the Mulberry Bush (This is the way), internetové verze jsou ale více komplikované (např.: https://www.youtube.com/watch?v=4XLQpRI_wOQ. Pokud si chcete s dětmi zazpívat, doporučuji karaoke verzi a zpívat I brush my teeth, I brush my teeth (3x) + early in the morning - https://www.youtube.com/watch?v=2n0NuNRu4ao).
12. 4. - opakujeme názvy věcí, které najdeme v koupelně (a starší slovíčka též) + dnes nás Ruby a Spike naučili jak říci děkuji/rádo se stalo (Thank you/ You're welcome) + jsme se znovu setkali s frází Can you … (Můžeš/ dokážeš)+ jsme si ke známým pohybům, na které umíme reagovat, přidali stretch up (natáhni se), touch (dotkni se), turn around (otoč se) a postupně se je teď budeme učit s písničkou Hello, hello (
https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M)
pro procvičování našich slovíček z učebnice můžete využít také stránky Happy House:
https://elt.oup.com/student/happyhouse/?cc=cz&selLanguage=cs (pro prvňáčky číslo 1). Většinou jde o spojování zvukové podoby slova s obrázkem, obdobně jako v hodinách. Také si zde můžete poslechnout některé písničky, které jsme se naučili ve škole.
5. 4. - dnes jsme byli pouze v menším počtu, a tak jsme hlavně procvičovali (už umíme hezky větu I've got a _). Popovídali jsme si ale také o anglických velikonocích a naučili se slovíčka a rabbit (králík), a chicken (kuře), an egg.
29. 3. - Začali jsme kapitolu nazvanou Bathtime! (bath = koupel, bathroom = koupelna) a po dnešku tak umíme ukázat na obrázky představující kartáček (a toothbrush), hřeben (a hairbrush), mýdlo (a soap), šampón (a shampoo), ručník (a towel) a kačenku (a duck) + víme, že voda ve vaně cáká (splish-splosh) a kačenka kváká (quack-quack).
(obrázky máme vlepené v sešitech)
22. 3. - Dnes jsme si zopakovali věty, které už umíme říct (How old are you? I am … + I've got …) a známá slovíčka. Naučili jsme se několik nových sloves (ke clap a stamp z minulé hodiny jsme přidali dance, jump, shake) a písničku party freeze (bohužel není volně dostupná na internetu, ale děti vám mohou předvést dané akce, např. při hře Please = obměna české hry Kuba řekl).
8. 3. - Dnes slavil narozeniny Jack. Zazpívali jsme mu Happy Birthday a zeptali se, kolik mu je (písničky níže). Opakovali jsme názvy hraček a oblečení, které dostali děti k narozeninám. Začali jsme se učit novou písničku:
https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg. Rozumíme teď slovům hand, 2 hands, foot, 2 feet, fingers, toes, clap, stamp.
-
22. 2. - dnes jsme oslavili Tomovi narozeniny. Zazpívali jsme mu narozeninovou písničku + se učíme, jak se zeptat, kolik je někomu let (How old are you? I'm six.).
15. 2. - pořád procvičujeme názvy oblečení (a už skoro nepotřebujeme nápovědu). Dnes měla Polly z naší učebnice narozeniny, takže jsme se naučili nová slovíčka (birthday - narozeniny, cake - dort, candle - svíčka, card - přání + zopakovali jsme slovíčko balloon + členy rodiny). Umíme zazpívat písničku Happy Birthday to you (na internetu např.:
https://www.youtube.com/watch?v=90w2RegGf9w)
8. 2. - pokračujeme ve spojování několika slov dohromady (red hat, blue trousers) a procvičování frází Put on … (your T-shirt), take off (your socks and shoes). Informačně jsme si řekli, že je rozdíl mezi sock a socks, shoe a shoes.
1. 2. - dále procvičujeme barvy, čísla, hračky a školní potřeby + pracujeme s oblečením (názvy oblečení + spojování s barvou = red T-shirt, blue hat etc.). Dnes jsme se naučili slovíčka put on/take off („obleč si/svleč si“). Na procvičování můžete, jako my ve třídě, použít papírové oblékací panenky.
1.pololetí
V září jsme poznali nové kamarády ze třídy i učebnice a naučili jsme se: Pozdravit při příchodu a odchodu (Hello, Good morning, Goodbye), představit se a zeptat se na jméno (What's your name? I am ___.)
12. 10. - Naučili jsme se písničku Happy House Song. Text písně naleznete vlepený v sešitě. Můžete požádat o předvedení pohybů doprovázejících písničku.
19. 10. - začali jsme se učit obsah aktovky (a pen, a pencil, a ruler, a bag, a pencilcase, a book).
2. 11. - opakování obsahu aktovky. S dětmi si můžete prohlédnout obrázek v sešitě. Jsou na něm Ruby a Spike + tužka (a pencil), pero (a pen), kniha (a book), pravítko (a ruler), kniha (a book) a penál (a pencilcase). Kočka na penálu se jmenuje Otto.
16. 11. - v sešitě jsou vlepená slova k druhé písničce, kterou již umíme zazpívat (a předvést na prstech). Žáci by měli pasivně rozumět slovům puppet (loutka), finger (prst) a funny (legrační, veselý). Váš žáček by měl být schopný vzestupně napočítat do 10. Další akce s čísli budeme přidávat postupně, jak budou žáci prohlubovat své znalosti matematiky v rodném jazyce.
23. 11. - opakování čísel a písniček. Dnes jsme se také poprvé začali seznamovat s názvy několika hraček (an aeroplane, a car, a doll, a drum, a guitar, a toy)
30. 11. - opakování všeho, co již známe + upevňování nových slovíček (a car, a doll, a drum, a guitar, a plane, a toy). V sešitě máme nalepeny obrázky hraček a učíme se o nich novou písničku.
7. 12. - procvičování slovíček popisujících hračky + umíme novou písničku s pohyby.
Text písničky:
Daisy, here‘s a doll. Daisy, here‘s a doll.
Daisy, here‘s a train. Daisy, here‘s a train.
A guitar! A guitar! Strum, strum, strum.
A drum! A drum! Rum, pum, pum.
Daisy, here‘s a car. Daisy, here‘s a car.
Daisy, here‘s a plane. Daisy, here‘s a plane.
A guitar! A guitar! Strum, strum, strum.
A drum! A drum! Rum, pum, pum.
14. 12. - dnes jsme si začali povídat o Vánocích v anglicky mluvících zemích a v ČR. Pasivně by žáci mohli rozumět slovům Christmas, Christmas tree, present, star, bell, Christmas cracker. Také jsme se začali učit anglickou vánoční písničku We wish you a Merry Christmas (pouze refrén:
https://www.youtube.com/watch?v=g-OF7KGyDis).
21. 12. - Dnes byla angličtina pouze s polovinou třídy. Zopakovali jsme si slovíčka související s Vánoci a naučili se několik slovíček nových (present, tree, star, stocking, reindeer, snowman, Merry Christmas) a barvy (yellow, red, blue, green, black, pink).
Kromě refrénu písničky We Wish You a Merry Christmas známe ještě písničku Hello, reindeer (https://www.youtube.com/watch?v=ZUi1YJVChpg). Pouze k poslechu nám hrála písnička Little Snowflake (https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok).
4. 1. - opakování hračky, čísla + barvy
11. 1. - opakování věci ze školní aktovky, barvy, hračky + nově se začínáme učit oblečení (T-shirt, skirt, hat, shoes, jumper)
18. 1. - dnes jsme procvičili barvy (přidali jsme purple), naučili se písničku I can sing a rainbow. Slova a obrázek najdete v sešitě a písničku zde:
https://www.youtube.com/watch?v=uTDJiPdz3L0 . Také jsme pokračovali v učení se názvů oblečení (hat, jumper, T-shirt, shoes, skirt, sock)
25. 1. - procvičujeme barvy, čísla a oblečení (přidali jsme trousers/jeans + wash/washing machine). Učime se spojovat slova dohromady - red hat, blue sock.