2. pololetí

CHYBĚJÍCÍ - dnes jsme procvičovali min. čas + stupňování příd. jmen + jsme udělali stránky 67 a 68 v prac. sešitě

CHYBĚJÍCÍ - pokračujeme v procvičování min. času a stupňování příd. jmen.

CHYBĚJÍCÍ - pokračujeme v procvičování min. času a stupňování příd. jmen (zatím především druhý stupeň, o třetím jsme si jen pověděli a probírat ho budeme až v pondělí). Kromě příd. jmen která zapadají do pravidel tabulky jsme si dnes pověděli také o příd. jménech GOOD (better, the best) a BAD (worse, the worst) - narazili jsme na ně při poslechu písničky I can do anything better than you (https://www.youtube.com/watch?v=JGLnsNPQcls, písnička začíná na 0:35), ze které jsme vybírali 2. stupně příd. jmen.

CHYBĚJÍCÍ - dnes jsme procvičovali minulý čas a začali se učit o 2. stupni příd. jmen (comparatives).

CHYBĚJÍCÍ - opakování min. času a tvoření otázek v min. času (Did the dinosaurs have long tails? Did you play football yesterday?) dnes i otázky se slovesem být, které nepoužívá pomocné sloveso did (Where were they? What was „Saltopus“? etc.), učebnice str. 64 + 83 (v článcích jsme vyhledávali příd. jména).

CHYBĚJÍCÍ - dnes jsme se podívali na tvoření otázek v čase minulém - vyvozovali jsme z tohoto „prac. listu“: http://leteckaposta.cz/103745114 k této pohádce: http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/short-stories/the-lion-and-the-mouse . Odpovídali jsme celými větami v min. čase a pak se pokusili vyvodit, jak se tvoří otázka (pomocné sloveso DID, které už je v minulosti a pak infinitivní tvar plnovýznamového slovesa = druhé sloveso již není ve tvaru min. času!). Pracovali jsme také s prvním listem aktivity, kterou lze najít pod příběhem - Print an activity for this story. V textu jsme také vyhledávali pravidelná slovesa + minulé tvary sloves BE, CATCH, HAVE, RUN, SEE Řešení úkolu na dnešek: http://leteckaposta.cz/uploaded/728555047

DNES: opakování min. času slovesa TO BE a pravidelných sloves + nově nepravidelný tvar slovesa mít (had). V učebnici str. 63, v prac. sešitě str. 64.

CYHBĚJÍCÍ - pokračujeme v procvičování minulého času (was/were + pravidelá slovesa) + jsme pokračovali s naším komixovým příběhem na str. 62 (učebnice i prac. sešit).

Pokud má někdo pocit, že ještě potřebuje procvičit minulý čas slovesa být, zde najdete dost cvičení na procvičení: http://www.agendaweb.org/verbs/to-be-past-exercises.html stejně tak existuje tato stránka pro práci s pravidelnými slovesy: http://www.agendaweb.org/verbs/past_simple-exercises.html

Užijte si školu v přírodě!

CHYBĚJÍCÍ - dnes jsme začali mluvit o tvoření min. času u většiny sloves v angličtině. Děje se tak obvykle pomocí koncové části + ED (workED, startED, jumpED, wantED etc.). Již jsme ale narazili na případy, kdy je toto pravidlo trochu pozměněné jistými okolnostmi. Zde najdete tabulku, do které jsme doplňovali slovesa (na druhé stránce je pro kontrolu vyplněná): http://leteckaposta.cz/793758059 a zde vysvětlení: http://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/grammar-videos/past-simple-regular-verbs

CHYBĚJÍCÍ - povídali jsme si o článku na straně 60 (pokud chcete zjistit, jaké zvíře reprezentuje letošní čínský rok nebo jaké je vaše znamení v čínském horoskopu: http://www.chinahighlights.com/travelguide/chinese-zodiac/) + jsme začali s lekcí 14 = minulý čas. Zatím jsme si popovídali o minulém čas slovesa být (I, he, she, it - was/ you, we, they - were)

CHYBĚJÍCÍ - Revision - daily routines, time + months of the year and ordinal numberst (first, second, third + th u ostatních čísel) - učebnice str. 57 (What are they doing? = zkus popsat v přít. průběhovém čase co se na obrázcích děje - např. In December they are writing letter to Father Christmas. They are sitting in front of…) + prac. sešit str. 57, 59

CHYBĚJÍCÍ - opakujeme předměty ve škole a dny v týdnu (zaměřte se na spelling) + jsme se dnes naučili novou písničku (https://www.youtube.com/watch?v=pkCyfBibIbI).

CHYBĚJÍCÍ - prac. sešit str. 51/ 53 = dnes jsme se podívali na slovíčka popisující předměty ve škole (naší i britské) a na to, jak vypadá škola v anglicky mluvících zemích + k popisu školního rozvrhu potřebujeme znát dny v týdnu a čas. Zde je k dispozici alespoň přibližný výtah z toho, o čem jsme se v hodině bavili: http://leteckaposta.cz/764991246

Část první: I wake up at quarter past seven… Část druhá: This is my cat Tom. He wakes up at eight o'clock. He plays with his plastic mouse from half past eight to/until nine.

CHYBĚJÍCÍ: počitatelná a nepočitatelná podst. jména (How much/How many).

CHYBĚJÍCÍ: opakování zájmen, během her jsme si prošli slovíčka na str. 46

CHYBĚJÍCÍ - prac. sešit str. 43 + str. 45 + jsme poslouchali první sloku písničky Lucky (https://www.youtube.com/watch?v=acvIVA9-FMQ) - kolik zájmen v ní najdete?

CHYBĚJÍCÍ - prac. sešit str. 44, učebnice str. 45

CHYBĚJÍCÍ - příběh ze strany 44 (zatím bez přidružených úkolů v prac. sešitě).

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 43 + tabulka (čeká na vás ve škole, pokud byste si ji chtěli prohlédnout již nyní: http://leteckaposta.cz/291791552)

Písnička Try everything. https://www.youtube.com/watch?v=XZytCQcvVVA - verze, se kterou jsme pracovali kvůli lepší výslovnosti/pozorumění (originál Shakira aka Gazelle)

CHYBĚJÍCÍ: giving the directions + places in town revision

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 41 + giving the directions (go straight on, turn left/right, go around the corner, stop, go across/under the brige + first, second, third, fourth, fifth + crossroad, roundabout, traffic lights)

http://leteckaposta.cz/511432277

Dnešní písničku se zvířecím tématem si můžete zkusit doplňovat zde: https://lyricstraining.com/en/play/ylvis/the-fox-what-does-the-fox-say/HlzhbW81el#

1. pololetí

DÚ: na pondělí si přinést leták (řetězce s potravinami)

Příští týden pís. zkoušení dosavadních znalostí (předložky, čísla, místa ve městě, nakupování a jídlo) PRO CHYBĚJÍCÍ - učebnice do str. 13, prac. sešit do str. 12 + str. 75/76 - Quantities and containers, prepositions

CHYBĚJÍCÍ - uč. str. 15, prac. sešit str. 15, příd. jména související s pokrmy (hot, cold, sweet, sour, salty, savoury, healthy, unhealthy, cooked, baked, fresh)

CHYBĚJÍCÍ - opakování přít. času průběhového, opakování předložek (on holiday, in Spain, in town, at home)

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 16, prac. sešit str. 16 (u nepravdivých vět zkusit převést na pravdivé), 18. Procvičování přít. času průběhového (představ si, že je osm hodin večer/sobota dopoledne/zítra ráno etc. Co právě děláš?)

CHYBĚJÍCÍ - opakování přít. času průběhového, Guy Fawkes Day

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 20, prac. sešit. str. 20, opakování tvoření přít. času průběhového.

Seznam sloves je po dobu jednoho měsíce možno stáhnout na adrese http://leteckaposta.cz/761249338 (zatím nemáme zadaný poslední odstavec slovesa z učebnice)

CHYBĚJÍCÍ - kniha str. 22, opakování přít. čas. průběhový

Finish the story. Use at least 10 sentences (and at least 5 of them in present continuous).

It's Sunday. The sun is shining, birds are singing, it's a beautiful day. The whole Nowak family is in the garden. Mr. Nowak is ……

CHYBĚJÍCÍ - opakování „What's the weather like?“ + učebnice str. 27.

Pokračujeme v anglických slovíčcích souvisejících s Vánoci. Ke candy cane a angel jsme si dnes přidali Christmas bulb/ornaments, Christmas decorations, Christmas cracker and letter to Santa/ Father Christmas. Pokud budete mít čas, zkuste si hesla zadat do vyhledávače a dle obrázků zjistit, o co jde.

Vánoční slovíčka - snowman, stocking, winter/woolen hat, gloves/mittens, scarf

Vánoční slovíčka - candle, sledge, sleigh, bell

Vánoční slovíčka - chimney, fireplace, Christmas tree

Web s texty písniček, které můžete ve hře doplňovat z možností či sami dopisovat (popřípadě ho využít pouze jako zdroj slov pro vlastní zpěv s písničkou pokud při spuštění písničky dole v levém rohu zvolíte možnost karaoke): http://lyricstraining.com/en/play/michael-buble/santa-claus-is-coming-to-town/HGuRFPTUjG#

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 30 + prac. sešit str. 30 + opakování What's the weather like? + tvoření otázek

(soubor se dá stahnout po dobu jednoho měsíce)

CHYBĚJÍCÍ - I like/ I don't like + I love/ I hate + food + sports

CHYBĚJÍCÍ - procvičování slovesa TO LIKE ve 3. osobě - She likes… Does she like? Yes, she does./No, she doesn't.

Nový dlouhodobý DÚ - An interesting animal. Vyber si zajímavé zvíře a popiš nám ho. Inspiraci lze načerpat v dnes obdrženém článku This is okapi. Jednoduché popisy naleznete v učebnici na str. 33. Popis by měl obsahovat název zvířete + kde žije + jak vypadá + čím se živí + několik zajímavostí.

CHYBĚJÍCÍ: prac. sešit str. 33 + pravidela pro vytváření vět ve 3. osobě = u většiny sloves přidávám -s (he sleeps, she eats, it runs). U otázky používám pomocné sloveso does (Does he sleep? Does he eat meat?)

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 34 + prac. sešit str. 24

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 36 + 3. osoba jednotného čísla + přivlastňování (my, his, her, our + Millie's, Mickey's, Jack and Jill's)

CHYBĚJÍCÍ: opakujeme slovíčka k tématu Places in town (formou hry lze zopakovat zde: http://bogglesworldesl.com/quizgames/cityplacesquiz.php, stránka pracuje s americkou angličtinou, proto se mohou některé názvy lišit). Zjistili jsme, že většina míst se pojí s předložkou at (She's at the airport. He is at the ZOO. We are at the museum.)