2. pololetí

CHYBĚJÍCÍ - procvičovali jsme věty se slovesem Have got (Have you got … ? Yes, I have. No, I haven't. I have got a T-shirt.) + znovu jsme hráli hru Who took the cookie (už známe všechna slova říkanky) + jsme se začali učit novou písničku Five little speckled frogs.

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 59, prac. sešit str. 59 + učebnice str. 61 (What time is it? It's one o'clock. It's two o'clock.) + opakování čísel.

CHYBĚJÍCÍ - opakování krátkých odpovědí - Yes, there is (are). No, there isn't (aren't). Také jsme začali opakovat čísla, budeme je brzy potřebovat.

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 59 (What can you see? - I can see a dog/three cars/ a football/bicycles etc.), 60 + opakování vazby There is/there are.

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 58, prac. sešit str. 58, 60

CHYBĚJÍCÍ - opakování jednotné vs. množné číslo + učebnice str. 56, 57 = How many _ (monsters, cars, girls etc.) are there? + odpověď (There are two monsters. There is one car. There are five girls.)

CHYBĚJÍCÍ - opakování učebnice str. 53, 54, nově učebnice str. 55 + prac. sešit str. 56 - My Pet (může být vymyšlené).

CHYBĚJÍCÍ - opakujte mn. číslo (There are bananas./ There is banana.) + písničku v učebnici (str. 54) + prac. sešit str. 54

CHYBĚJÍCÍ - měli bychom mít hotový slovníček na str. 72 v prac. sešitě (My body) + učebnice str. 51 + prac. sešit str. 51 = mluvíme o jednotném a množném čísle (pomatujete si přidávání -s na konec slova? dnes jsme narazili na slova, u kterých je potřeba přidat -es, jinak by se špatně vyslovolava boxes, foxes). Podle čísla se mění i sloveso = There is a … (Je tam …) a There are … (Jsou tam). (There is an apple. There are two apples.)

CYHBĚJÍCÍ - opakovat části těla + učebnice str. 50, prac. sešit str. 50 (it/ he/ she has got)

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 49, prac. sešit str. 49. Povídali jsme si o používání has got (he, she, Polly, Bendy, Blob, Eva, František etc.) a have got (they, Bendy and Blob, Anna and Bob etc.)

CHYBĚJÍCÍ - opakovat lidské tělo + učebnice str. 48 + prac sešit str. 48, cv. 2 + str. 49, cv. 4

CHYBĚJÍCÍ - opakování MY BODY + dnes jsme si do sešitu vlepili tvoření množného čísla pomocí přidání -s (one apple - two apples, one banana - two bananas). Toto tvoření mn. čísla funguje u většiny anglických slovíček, i když existují výjimky (např. v aktuální lekci foot-feet).

CHYBĚJÍCÍ: lidské tělo + oblečení + prac. sešit str. 46/7 - přiřadit věty k obrázkům (zatím bez vybarvení).

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 47. První sloka písničky se dá najít na internetu (např.: https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0). Opakujeme části obličeje (an ear, an eye, a nose, a mouth)a učíme se názvy částí (lidského) těla (a head, a neck, a shoulder, an arm, a hand, a finger, a stomach, a leg, a knee, a foot, a toe)

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 46 (opakování Have you got … ? + Yes, I have./ No, I haven't. + oblečení).

CHYBĚJÍCÍ - procvičování oblečení + barev, prac. sešit str. 45, cv. 5 (obě části úlohy).

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 44 + prac. sešit str. 44

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 43 + procvičování clothes (už i psaná podoba)

CHYBĚJÍCÍ - pokračujeme v tématu oblečení, přidali jsme slovíčko shorts + jsme si informativně vysvětlili, proč se u některých slov na konci vyskytuje -s (např.: shoes, socks, trainers - jde o množné číslo, je jich více než jeden kus, konkrétně zde obvykle dva + throusers, shorts - mají dvě nohavice).

CHYBĚJÍCÍ - Tento týden jsme četli knihu Where's Spot? Jako náhradu se můžete podívat, jak knížku čte pan autor https://www.youtube.com/watch?v=jD7hvWtb4ns. Umíte odpovědět na otázky - Who is there? (Who is behind the door?) What colour it it? (What colour is the door?)

Příští týden testík na zvířata (jungle animals - p. 37 + sešit, farm animals - sešit + poznámky níže na této stránce) + umět odpovědět na vazbu Can you see … ? (Yes, I can. No, I can't.)

CHYBĚJÍCÍ - dnes jsme popisovali členy rodiny (ústně i písemně). Vezměte si obrázek (či fotku) své rodiny a prac. sešit na str. 41. Co nám můžete říci o lidech (a zvířatech) na obrázku? Zkus svou rodinu popsat. Základní úroveň - This is my mum. She has got long brown hair and glasses. (She is tall. She is happy. Her name is Anna. etc.) Pokud si myslíš, že zvládneš víc, popiš nám, co mají členové tvé rodiny rádi (Her favourite colour is pink. Her favourite animal is a dog.)

CHYBĚJÍCÍ: opakování otázky Can you see a crocodile? (Yes, I can. No, I can't.) + názvy zvířat + hra ze strany 42 (Is your friend a man? Has he got a yellow hair? etc.) Nová zvířecí písnička: Let's Go To The Zoo: https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 40/41

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 39, prac. sešit str. 39, possesive 's (přivlastňování pomocí přidání 's - Anna's book, Petra's pen, Adam's pencil, monkey's bananas) + opakování krátkých odpovědí s to have got a to can (Has he got a pen? Yes, he has./No, he hasn't. Can you see a crocodile? Yes, I can./No, I can't.)

CHYBĚJÍCÍ - Can you see … ? + učebnice str. 38 + domácí zvířata (cat, cow, dog, duck, frog, horse, pig, rooster, sheep) = písnička Old McDonald (https://www.youtube.com/watch?v=lWhqORImND0&t=93s - první písnička)

1. pololetí

DÚ: Na příští týden donést obrázek/foto sebe sama, do velikosti A5 (stačí černo-bílý tisk či kresba). ! Čísla, pozdravy a předměty ve třídě umět anglicky napsat.

CHYBĚJÍCÍ - uč. do str. 14, prac. sešit do str. 12

CHYBĚJÍCÍ - probráno: učebnice str. 15 + barvy (black, blue, green, red, white, yellow), prac. sešit str. 15

CHYBĚJÍCÍ - uč. str. 16, prac. sešit str. 16, cv. 2 (my a your zatím probráno pouze ústně, nevyplňujte)

CHYBĚJÍCÍ - opakování hraček a barev (ústně i písemně), volitelně doplňové téma Halloween http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/colouring/halloween

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 17, pracovní sešit str. 17

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 21. Nové učivo HIS/HER (jeho, její)

CHYBĚJÍCÍ - opakování vět s HE/SHE (How old is he? He is ten.) HIS/HER (What's her name? Her name is Eva.). Nové učivo: What's your favourite colour? My favourite colour is __ . Dokončení str. 21 v prac. sešitě

CHYBĚJÍCÍ - prac. sešit str. 23 (krátké odpovědi) + opakování otázek a odpovědí typu How old are you?/How old is he? What's your name?/ What's her name? etc., skládání vět z rozházených slov.

CHYBĚJÍCÍ - zopakovat příd. jména (small, big, short, long, tall + písnička ze str. 26) + str. 27 + prac. sešit str. 26

CHYBĚJÍCÍ - zkusit si projít hru na str. 28, procvičování příd. jmen, procvičování krátkých odpovědí a odpovědí o sobě a kamarádech (Jak se máš? Kolik ti je? Kolik mu/jí je? Jaká je tvoje oblíbená barva etc.)

CHYBĚJÍCÍ - prac. sešit str. 31, cv. 5 + procvičování příd. jmen a částí obličeje. Vánoční slovíčka - Christmas, Christmas tree, Christmas ball, star, candle, present, stocking, fireplace

Text koledy - Jingle bells, jingle bells, jingle all the way. Look, it's Father Christmas in his magic sleigh. Oh, jingle bells, jingle bells, jingle all the way. Hurry, Father Christmas, tomorrow's Christmas Day.

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 31 (aktivně znát brother/sister, mother/father + mum/dad, grandmother/grandfather) + procvičování he has got/she has got, prac. sešit str. 31, cv. 4 a str. 32, cv. 6 (little sister = mladší sestra, big sister = starší sestra)

CHYBĚJÍCÍ - opakování slovíček souvisejících s obličejem + I have got/you have got/he has got

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 33 - HE/SHE HAS GOT (nový tvar slovesa to have got)

CHYBĚJÍCÍ - učebnice str. 35, prac. sešit str. 35 + krátké odpovědi na otázky typu Has he got a bag? = Yes, he has./ No, he hasn't. Pozor na rozlišování ženského a mužského rodu (she/ he).

Winter - pohádka Peppa Pig, díl Snow: https://www.youtube.com/watch?v=RbKPdwBOPF8 (nová slovíčka hat, scarf, gloves, snow, snowmal, play snowball, arm + pasivně footprints, carrot, stick, stone + opakování eyes, nose, mouth, face + cold/warm).

CHYBĚJÍCÍ - opakování krátkých odpovědí Yes, she has/ No, he hasn't. Opakování názvů zvířat (nová a parrot, a girafe, a hippopotamus). Nové učivo - učebnice str. 37 - Can you see a lion?, prac. sešit str. 33